Prezentacje
       Aktualnosci
       Serwisy
+ Nasz temat
+ Poradnik
+ Niezbędnik
       Platforma kontaktowa
       biurocentrum.pl
        Sekretariat

 2018-01-15
Jak zachować się w windzie?
Są biura małe, jednopiętrowe… Ale są też biurowce, kiedy jazda windą zdarza się kilka razy w ciągu dnia. Co zrobić, żeby nie popełnić faux paus?
 
Winda jest specyficznym miejscem - nie obowiązują w niej sztywne, jednoznaczne reguły pasujące do każdych okoliczności. Aby uniknąć przepychania się i innych niegodności warto jednak stosować się do zasad savoir vivru:
 
Kto pierwszy?
Wchodząc do windy kobiety korzystają z prawa pierwszeństwa w stosunku do mężczyzn. Natomiast przy wysiadaniu mężczyzna powinien kierować się zdrowym rozsądkiem i najpierw ocenić, czy jego kurtuazja nie zrobi zamętu w windzie. Jeśli mężczyzna stoi na brzegu windy, nie ma sensu czekać w przejściu, aby kobieta stojąca na tyle windy pierwsza ją opuściła. W takiej sytuacji mężczyzna lepiej zrobi jeśli wysiądzie pierwszy i zwolni miejsce w windzie.
 
Powitanie i pożegnanie
Osoba wchodząca do pomieszczenia, gdzie przebywają inni ludzie - np. do pokoju, sali wykładowej, także windy - zawsze powinna powiedzieć pierwsza "dzień dobry" lub "cześć". Pożegnanie obowiązuje na tych samych zasadach.
 
Podziękowania
Nie ma obowiązku dziękowania za wspólną jazdę windą. Chyba że w trakcie jazdy zdarzyło się coś naprawdę miłego...
 
Warto wiedzieć
  • gdy wiesz, że jedziesz na ostanie piętro, wchodź do windy pierwsza i stań blisko tylnej ściany;
  • gdy na kolejnych kondygnacjach wsiadają nowe osoby, w miarę zbliżania się windy do naszego piętra, przesuwaj się stopniowo bliżej wyjścia;
  • gdy pełna winda dojedzie na ostatnie piętro, pierwsze wychodzą osoby stojące najbliżej wyjścia;
  • gdy masz zamiar podjechać tylko 1-2 piętra, przepuść inne osoby, wejdź do windy na końcu;
  • gdy winda jest zatłoczona, a stoisz przy samych drzwiach, to mimo iż nie jest to twoje piętro, wysiądź, żeby ułatwić wyjście innym osobom;
  • gdy wiesz, że nie wszyscy oczekujący zmieszczą się do widny, wykaż się dużą uprzejmością, przepuszczając inne osoby – wyższe rangą, bądź spieszące się.


    

Więcej naszych tematów   

       Komentarze  [0]dodaj   
  FORUM

     
o nas | kontakt
NA SKRÓTY:    akcesoria biurowe, przybory do pisania, papier i druki, oprawy dokumentów, archiwizacja dokumentów, organizacja biura, koperty i opakowania,
pieczątki i datowniki, biurowe maszyny, konferencyjna aparatura, RTV urządzenia i sprzęt, telefonia stacjonarna, telofonia GSM, internet, komputery, meble-biuro,
czystość i sprzątanie, ochrona, catering, żywność z dowozem, naprawa i serwis